Neúspěch

června 09, 2016 Lenka Bořecká 0 Comments


V dnešním článku chci řešit jedno téma, se kterým se všichni v životě občas setkáváme. O to víc je to aktuální teď, ve zkouškovém období. Neúspěch. Co je to vůbec neúspěch? Souvisí to nějak s naší osobností a do jaké míry? Jak je vůbec možné se s neúspěchem vypořádat? 

Někdy mám pocit, že se svět dělí na dvě poloviny: ty úspěšné a ty neúspěšné. Je to vůbec správně, takové škatulkování? Nepatří tak náhodou neúspěch ke každému z nás už jen proto, že jsme lidské bytosti, nedokonalé a chybující?

Je to těžký, protože dnešní svět sociálních sítí odráží jenom úspěchy. Ano, je přirozenější sdílet něco, co se mi povedlo. Bohužel už méně přirozené sdílet to, co se nám nepovedlo. Je to pochopitelné, určitě nenapíšu status o tom, jak mi třeba nejdou zkoušky a nebo že jsem něco nezvládla. Proč? Protože by si o mě řekli ostatní lidi, že jsem blbá nebo neschopná. Každý si za to dosaďte to svoje. Znáte takové ty řeči: Ouch tobě se něco nepovedlo. A spousta keců kolem toho, jak bys teď měl co udělat. To je to poslední, co v danou situaci potřebuju slyšet. Každý máme svoje neúspěchy, tak na to i tak nahlížejme.

Určité chyby a neúspěchy jsou pro mě autentické. To je to, co mě dělá mnou. Z neúspěchu se nejvíc poučíte. Jedině nějaká překážka v cestě, kterou překonáte, vás posune dál. V tomto případě opravdu cesta znamená cíl. 

Co o nás neúspěchy vypovídají? 

Dlouho jsem s touto otázkou bojovala. A ani teď to nemám v sobě na sto procent srovnaný.  Žila jsem v tom, že o mě neúspěch vypovídá to, že jsem neschopná, hloupá a nemožná. Že nic nedokážu. Ale postupem času přicházím na to, že to tak opravdu ale opravdu není. Vypovídá to o nás maximálně to, že jsme jen lidé. A že ve hře je stále určité procento náhody, které ovlivňuje naši úspěšnost a neúspěšnost. Ano, je to trochu i o štěstí. O dobré shodě náhod a příznivé kostalaci hvězd. Veškeré situace nemůžeme ovlivnit. Naštěstí.


Myslím si, že takový neúspěch by nás vůbec neměl odradit od stanoveného cíle. Právě naopak! Od toho jsou tu překážky, aby se překonávali! Proto nevěšte hlavu, když se vám něco hned nedaří. Chce to zatnout zuby a o to víc máknout. A ani kdyby to v tomto případě nevyšlo, najděte cestu, abyste si svoje cíli a sny plnili.

Důležité je se nikdy nevzdávat a mít hlavu vzhůru.

Lenka / Awakened Dreamer


You Might Also Like

0 komentářů: