Inferno

listopadu 03, 2016 Lenka Bořecká 0 Comments


Tak se zas po čase hlásím s novým článkem. Toto období je šílené, pro mě naprosto hektické. Jakoby se celý svět zbláznil! Máte to taky tak? Nebo jsem jediný opozdilec, který nic nestíhá a nedokáže si zorganizovat čas? :-D

Rozhodla jsem se, že bych sem na blog, milý Snílci, ráda uvedla novou rubriku. Jééééj! :-D Tato rubrika bude o filmech, které jsem za určité období viděla nebo na kterých jsem byla v kině. O filmech, které mě zaujaly, a pro vás to možná bude dobrá inspirace, na co kouknout. :-) Máte taky věčný problém s tím, že nevíte na co koukat? Mě se to stává hodně často, tak jsem si začala psát seznam filmů. :-) Ráda bych, kdybyste mi dole do komentářů psali vaše postřehy a názory na filmy, jestli jste je třeba už viděli, jak se vám líbily a tak. Ráda bych se o tom s vámi pobavila víc.

Tak směle do toho! Dnešní povídání bude o docela hodně propíraném filmu, který měl nedávno (4, 3 týdny, nepletu-li se?) premiéru. INFERNO!

Miluju Dana Browna, respektive jeho literární tvorbu a obzvláště knížky s Robertem Langdonem. Takže možná moje povídání bude lehce zaujaté, tak se nezlobte. :-D A taky miluju všechny filmy, kde je postava Roberta Langdona (jo může za to trochu Tom Hanks). Takže není překvapením, že jsem se na Inferno moc těšila a už dlouho si plánovala, kdy na něj konečně vyrazím do kina.

Inferno se odehrává ve Florencii, zde se Langdon ocitne v nemocnici, kde se o něj stará krásná doktorka Sienna (v roli Felicity Jones). Langdon nemá žádné vzpomínky na to, jak se do nemocnice dostal, a provázejí ho noční můry, které mu ukazují tajuplnou ženu uprostřed dantovského pekla. Spolu se Siennou začínají řešit hádanky a hlavolamy a odhalovat poslání, které má Langdon za úkol. Celým filmem se proplétá jedno velkolepé literární dílo - Dantovo Peklo. Nechci vám vše prozrazovat. Ve zkratce Robert opět bude zachraňovat celý svět - bude to napínavý a plný neočekávaných zvratů.

Jednu věc, kterou na těchto filmech miluju -Inferno nevyjímaje, je to, že vás tyto filmy provedou po určitém historickém městě a něco vám o něm poví, co se v průvodcích nedočtete. Nejlepší je potom do toho města jet a jít po stopách filmu (knížky). Což se nám tak podařilo v Římě (Andělé a Démoni) a i teď ve Florencii. Tohle si myslím, že je neskutečná přidaná hodnota celýho příběhu.

Inferno je, dle mého názoru, nejakčnější sérií z filmů, kde vystupuje Langdon. To je vám samý akční střih a záběry pekla, prostřih davu lidí, honička ve Florencii,... Až mi trochu přijde, že to filmu trochu ubíralo na tajuplnosti a záhadnosti, jako tomu bylo třeba u Šifry Mistra Leonarda. Chybí mi delší pasáže s rozebíráním symbolů a záhad, které utvářejí celý ten příběh.

V tomto příběhu jde opět o hodně vážné téma, a to přelidnění planety. Objevuje se zde myšlenkový směr Transhumanismus, o kterém já jsem neměla ani ponětí, takže jsem se dozvěděla něco nového. Myslím si, že všechny filmy, které vzešly z knížek Dana Browna, rozebírají zvláštní témata, nad kterými se musí člověk sám zamyslet a klást si otázky. Za tohle obrovský plus!

Nesmím zapomenout ani na moji oblíbenou postavu z filmu, kterou se kromě Roberta (samozřejmě) stal šéf tajné společnosti na iluze v podání indického herce Irrfana Khana. Prostě největší borec! :-D

Strženo podtrženo myslím, že je to film, který stojí za vidění. Dle mého názoru o kapičku horší než předchozí filmy (já, největší milovník Šifry Mistra Leonarda). Film je víc akční na úkor scén, kde se řeší šifry a záhady. Velké plus za prostředí měst Florencie, Benátek a Istanbulu. Zajímavá problematika, Dantovo Peklo. 

Za mě 73%.

A co vy? Viděli jste nebo ještě ne? Jaký je váš názor a vaše postřehy? :-)

Awakened Dreamer

PS.: Málem bych zapomněla, před filmem jsem samozřejmě četla i knížku. Film hodně vychází z knížky, nenašla jsem tam žádné zásadní odlišnosti.


You Might Also Like

0 komentářů: